tirsdag 28. juli 2009

Svarte faen


Den 24 Juli dro vi til Munkfors og hadde store sommerfugler i magen for ekstriør biten når det gjeller Border Collie, hadde hørt veldig mye på forhånd om normenn som gikk ut med de gule sløyfene på hundene sine og kritiske dommere. Nå er jo ikke jeg så veldig dreven i denne grenen for hundesport hvis vi kan kalle det det, men jeg hadde forbrett meg godt med ringtrening og ny klesdrakt så da var det opp til dommeren å bedømme. Dommeren var fra Italia og ingen viste hvem denne damen var og hva hun så etter så nervene var å ta og føle på. De første som gikk inn i ringen kom ut med rødsløyfer og jubelen sto i taket, den neste gruppa fikk det samme og neste etter det. Hva skjer a, alle sammen får rødt og vi så på hverandre og bare jaha, det er jo fine hunder og fortjener det alle sammen, men det var jo ikke det vi hadde hørt om.
Marit med Kanutten som jeg hadde med meg fikk rød og blått så da ligger championatet klart, Titti og Piaz fikk 2xrødt og der er championatet snart iboks, og så var det Vip da som dro med seg C.A.C.I.B og Bim hjem. Stolt mor kan man si, hun var eksemplarisk og viste seg fra sin beste side og vi som var der for blå sløyfa. Det var ikke i mine villeste fantasier at vi skulle ta med oss rubbel og bit hjem. Så nå er det storCert som mangler og da er hun AgilityChampion(kult)
Var noen som mente jeg måtte fortsette å stille henne ut å få utstillingschampion tittel også, men det er ikke helt meg selv om det var gøy å vinne så er det Agility som ligger hjertet nærmest.

2 kommentarer:

  1. Hehe. Skjønner den med å prioritere og satse på Agility! Ble selv litt ivrig etter bra resultat på utstilling tidligere i sommer, men ikke tvil om hva som er mest gøy -både for meg og ikke minst Rossi! ;-)

    SvarSlett
  2. Grattis grattis!

    SvarSlett

Følgere