tirsdag 12. januar 2010

Kristiansand 9-10 januar

Agility tur med Marianne og Ann Sofie ned til varme sørlandet trodde vi, med ned til -20 så var det passe kaldt der også, så vi var spente på ridehuset som stevnet skulle være i, men det var mye bedre enn vi hadde forestilt oss, så da var vi klare for årets første Agilitystevne.
På lørdagen fikk jeg 2 ekstra løp da Marianne hadde problemer med pusten, og jeg måtte løpe med Rossi. Han er og blir helt tunellgal når den ligger rett foran han og da gikk det som det måtte da han bare måtte løpe inn i den først, vi disket selvfølgelig men gud så moro vi hadde det i banen, med knall fart inn og ut.
I løp 2 skjedde det samme, skal bare først, men da prøvde jeg å stoppe han og det skulle han ikke ha noe av, med snegle fart resten så valgte jeg å løpe av banen. En liten luring han der.


Så var det Vip sine løp.
Agility banen var akkurat slik vi vil ha det, med masse handling, men det hjalp ikke da Vip rev en del pinner og jeg var ferdig lenge før banen var, men fikk stoppet henne på vippe feltet og tatt det en gang til, og da ble hun overrasket, ser på hele henne at dette forstår hun ikke, på konkurranser der løper vi.
Så var det hopp klassen, en kjempe bane dette også, men med en del riv og tull og tøys fra min side
link til banetegningene: http://www.stratwin.fi/kennelkvarkin/courses/2010/2010-01-10_jump3a.gif

1 kommentar:

  1. Tusen takk igjen for at du tok utfordringa og løp med Rossi da jeg ikke klarte selv! Moro å se -og ja: han er en luring med veldig bestemte meninger ;-)

    SvarSlett

Følgere